Du har ingen varer i handlekurven.

48 14 36 36

Flexbox Kjøpsvilkår

Gyldig fra 10 juni 2014

Flexbox (998 072 093)
Postboks 1681 Vika
0120 OSLO

Etablert 2012

Avtale

Alle kontrakter inngås på norsk. Vi inngår ikke avtaler med mindreårige uten foreldrenes samtykke. Alle priser kan endres fortløpende og oppdateres jevnlig. Flexboxpostkasser.no oppdateres kontinuerlig.

Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert frakt innen Norge. Prisene på nettstedet vises inklusive moms.

Betaling

Betaling kan skje på følgende måter:

  • FORSKUDDSBETALING (Oppgi ordrenummer på innbetalingen. Handelsbanken: 9041.24.65732).
  • VISA/MATERCARD via DIBS som oppfyller kravene for PCI DSS.
  • FAKTURA. Ekspedisjonsavgift på 29,- kommer i tillegg. Mer informasjon finner du her. 
  • DEL OPP BETALINGEN. Mer informasjon finner du her.

Bestilte varer er Flexbox' eiendom til hele varens pris er betalt.

Avbestilling / Annullering av ordre

Kansellering av ordre er mulig uten kostnad for deg som kunde innen vi sender ordren. Du som kunde, i de tilfelle vi har sendt bestillingen, har i alle tilfeller plikt til å motta forsendelsen. En avbestilling er ikke gyldig før bekreftelse er mottatt fra Flexbox.

Leveringstider

Normal leveringstid for produkter på lager er 3-5 dager. Lagerstatus med estimert leveringstid er angitt ved hvert produkt. Ved kampanjer kan leveringstider øke noe.

Transport/skadet vare

Vi oppfordrer deg til å rapportere eventuelle transportskader innen syv dager slik at vi lettere kan utrede skade på forsendelsen og kreve at transportøren dekker dette. Da vil vi så raskt som mulig sørge for en ny levering eller annen måte å løse problemet. Selvfølgelig uten kostnader for deg som forbruker.

Garantier

Flexbox er raus i vurderinger av garantier, vi vil hjelper deg som forbruker. Vi har alltid personlige relasjoner med våre kunder da vi ikke jobber med mellommenn som skal ta våre beslutninger. Vår garanti er 3 års funksjonsgaranti, noe mer trenger du ikke. Materialer, farger osv gir postkassen en ytre beskyttelse så lenge du har tenkt å bruke den. Garantier gjelder i Norge og de land hvor AB Flexbox operere.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett når du handler hos oss. Angreretten gjelder 14 dager etter den dagen du;

  • Har mottatt produktet.
  • Mottar det endelige produkt, dvs når du mottar siste levering av en ordre som består av flere leveringer.

Du må innen 14 dager fra den datoen du mottok varen informere oss om at du ønsker å kansellere kjøpet. Du kan gjøre dette ved å skrive til info@flexboxpostkasser.no eller ring 48 14 36 36. Du kan også velge å bruke våre standardskjema ved å sende dette med din retur. Vår standardskjema finner du her. Du kan ikke heve kjøpet ved ikke å hente ut forsendelsen uten også tydelig informere oss om dette på forhånd.

Retur av varer

Den billigste måten for å returnere et produkt er at du tar kontakt med oss på forhånd. Vi vil da sende et retur skjema som du kan bruke til å sende ordren i retur. Kostnadene blir da trukket fra beløpet som skal tilbakebetales til deg. Beløpet er for tiden 150 kr inkludert moms. Du bør returnere din bestilling til oss så snart som mulig og senest 14 dager etter at du har varslet oss om at du angrer kjøpet. Du må selv betale kostnadene ved å returnere produktet tilbake til oss. Produktet skal være riktig forseglet, fortrinnsvis i originalemballasjen. Transportskader på grunn av feil emballasje vil bli belastet din konto. Noen produkter kan på grunn av sin størrelse ikke returneres med vanlig post. Dette kan gjelder postkasser, stolper og systempostkasser. Kostnaden for en slik retur forventetes og koste maksimalt ca 500 kr.

Varens tilstand når du sender det i retur

Du er bare ansvarlig for produktets verditap hvis den blir behandlet på annen måte en hva som er nødvendig for å prøve dens egenskap og for å se hvordan det fungerer. Med andre ord; du kan prøve produktet på samme måte som om du ville prøvd det i en fysisk butikk. Hvis produktet behandles på annen måte som er beskrevet ovenfor, ser vi på varen som brukt gjenstand, noe som betyr at du bare får deler eller ingenting av kjøpesummen igjen, dette er avhengig av produktets kommersiell verdi. For å få hele kjøpesummen tilbake må du behandle varen som om du prøver den i en fysisk butikk. Du kan altså prøve produktet, men ikke begynne å bruke det.

Refusjoner

Hvis du vil angre på kjøpet, vil du selvfølgelig få kjøpesummen tilbake. Hvis produktet er brukt vil vi trekke fra verdiforringingen , som du er ansvarlig for, fra kjøpesummen. Hvis du benytter din angrerett vil vi refundere kjøpesummen uten forsinkelse og senest 14 dager fra den datoen vi har mottatt din beslutning om å kansellere kjøpet. Refusjon av kjøpesummen blir gjort med samme betalingsmåte som du brukte når du kjøpte produktet. Vi kan holde igjen tilbakebetalingen inntil vi har mottatt produktet, eller til du har bevist at varene er returnert.

Hvis du angrer kjøpet, må du sende varene til:
AB Flexbox
Ladugårdsvägen 1
23435 Lomma

Du kan også avbryte kjøpet ved å levere varen til adressen ovenfor.

Hva bør jeg sende tilbake?

Du skal legge ved en kopi av fakturaen. Administrasjonen går raskere hvis du fyller ut vårt standard formular og legger det ved returen.

Vær oppmerksom! Vi aksepterer ikke pakker som sendes i retur med postoppkrav.

Hvis noe er galt med produktet (reklamasjonsrett)

Når du handler hos flexboxpostkasser.no har du naturligvis 36-måneders reklamasjonsrett. Dette betyr at du enten kan få varene reparert, erstattet, tilbakebetalt eller en reduksjon i pris avhengig av den konkrete situasjonen. Det er selvsagt en forutsetning at kravet er berettiget, og at feilen ikke er forårsaket av feil bruk.

Hvor fort bør jeg klage?

Du bør klage innen rimelig tid etter at du oppdaget mangelen. Hvis du klager innen to måneder regnes det alltid som at det er skjedd innen rimelig tid. Den enkleste måten er at du tar kontakt med oss. Vi vil sende et retur skjema som du kan bruke til å sende produktet tilbake til oss. Det er ikke et krav, men det gjør det lettere for oss og det reduserer vår behandlingstid. Hvis du velger å sende produktet på egenhånd skal det sendes til:

AB Flexbox
Ladugårdsvägen 1
23435 Lomma

Godkjennes klagen vil vi refundere dine fraktkostnader. Produktet skal da sendes på billigste måte. Når du sender varen tilbake til oss må du beskrive så detaljert som mulig hva problemet er. Husk at varene alltid må returneres i forsvarlig emballasje, husk også å få en kvittering for dine utgifter slik at vi kan refundere fraktkostnader.

NB! Vi aksepterer ikke pakker sendt med oppkrav eller lignende.

Beskyttelse av personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vår database for å fullføre og gi den servicen du forventer av oss. Ifølge datatilsynet har du rett til å få den informasjonen vi har registrert. Hvis du tror det er feil eller irrelevant, kan du be om retting eller fjerning fra vår kundedatabase. I så fall ta kontakt med vår kundeservice. Vi bekrefter også at vi ikke vil selge eller overføre personlige opplysninger.

Tvist

Ved en eventuell tvist følger vi alltid forbrukerrådet sine rettlingslinjer. I grenseoverskridende handel kan kunden vende seg til EUs Online Dispute Resolution.